Saturday, July 31, 2010

TEMAN ku

Tiada apa yang lebih indah daripada sebuah persahabatan,
Menjadi lebih indah jika terjalin bertahun lama hingga terkesan,
Persahabatan yang terungkap di hati setiap insan,
Tiada apa yang lebih cantik daripada sebuah perikatan,
Perikatan yang erat di antara makhluk ciptaan Tuhan
Tiada apa yang lebih girang daripada sebuah kenangan,
Kenangan yang memberi seribu satu makna,
Oh,Tuhan…
Peliharalah persahabatan kami,
Eratkanlah ukhwah kami,
Semaikanlah benih-benih perdamaian,
Jagalah persahabatan kami,
Sehingga ke akhir hayat,
Seperti burung-burung yang berkicauan,
Seperti ikan-ikan di lautan,
Walaupun aku hanya mengenali kau,
Hanya seketikta
Tetapi..
Aku dapat mengenal erti persahabatan di antara kita,
Aku dapat mengenal erti perikatan di antara kita,
Aku dapat menggapai seribu satu kenangan.
Setiap manusia mempunyai impian,
Tetapi tidak semua impian itu,
Menjadi reality,
Kejarlah dan gapailah,
Sementara peluang masih ada.
Aku bukan malaikat,
Yang suci dan bersih,
Aku bukan rasul,
Yang maksum dan terpuji,
Aku juga bukan ahli sufi,
Yang berilmu dan berakhlak mulia.
Aku insan biasa,
Yang tidak terlepas daripada dosa,
Yang biasa menyakitkan hati sesiapa,
Yang mungkin menyinggung perasaan manusia
Maafkan kesalahanku,
Andaikata aku,
Tersilap bicara,
Terlepas kata,
Tingkah laku yang mengada,
Kawan ialah tempat mengadu,
Tempat untuk meluahkan perasaan,
Tempat untuk bercerita
Tempat untuk berbicara.
Wahai kawan,
Dengarkanlah sajakku ini,
Hanya ini sahaja hadiahku,
Buatmu..
Wahai insan yang bergelar teman ...

1 comment:

  1. Terimakasih Luqman.

    Sayang Abang Aku ... hehehehe

    Norhaizad.

    *so macam menang?

    ReplyDelete